Verder in technisch vakmanschap
ISO 9001

Stichting Kenteq verlegt focus naar ontwikkeling van (online) leermiddelen

HILVERSUM - 15 november 2018 Met ingang van 1 januari 2019 gaat Stichting Kenteq zich volledig richten op de ontwikkeling van (online) leermiddelen voor technisch vakmanschap.

Kenteq legt op deze manier de focus op haar kernkwaliteit: de vertaling van technische vakkennis naar passende leermiddelen. Deze focusverlegging betekent dat Kenteq gaat stoppen met het zelf uitvoeren van trainingen en cursussen ten behoeve van bij- en nascholing.
Alle uitgeefactiviteiten voor (v)mbo techniek worden voortgezet, waaronder alle leermiddelen en digitaal flexibel lesmateriaal in Techniekstad. Daarnaast gaat Kenteq een aanbod van (digitale) leermiddelen beschikbaar stellen voor organisaties die zich richten op bij- en nascholing van werknemers in de techniek, zoals opleiders en bedrijfsscholen.

Yvonne Morsink, directeur van Kenteq: ‘De bij- en nascholingstak staat om diverse redenen onder druk en we voorzien geen verbetering op de middellange en korte termijn. Aan de andere kant gaat het goed met onze leermiddelen. Ons marktaandeel groeit en we hebben plannen om uit te breiden. De vraag naar content op maat neemt toe en daar springen wij op in met onze leermiddelen en met onze digitale applicatie Techniekstad waarmee docenten lesmateriaal op maat kunnen samenstellen. Daar is grote vraag naar binnen mbo techniek. De keuze om de focus te leggen op digitale content en leermiddelen is dus een keuze voor de toekomst.’

Voor vragen over dit persbericht kunt u contact opnemen met Yvonne Morsink, directeur van Kenteq, 06-22209317 en yvonne.morsink@kenteq.nl.

Over Kenteq
Stichting Kenteq biedt hoogwaardige leermiddelen voor studenten in de metaal-, elektro- en installatietechniek. Met een heldere kijk op de toekomst ontwikkelt het team passende en concrete opleidingsproducten tot en met mbo 4 niveau. Kenteq zoekt hierbij naar samenwerking met het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven.