Verder in technisch vakmanschap
ISO 9001

Vooral de rollenspellen waren erg leerzaam

Referentie Monteur als ambassadeur

"Onze serviceplanners komen dagelijks in contact met klanten. Meestal particulieren, maar ook woningbouwverenigingen. Deze medewerkers bespreken problemen, klachten en vragen en maken de planning voor de servicemonteurs. Zij communiceren telefonisch zo goed mogelijk, ieder op zijn eigen manier. Dat is niet erg, maar het hoofd van onze serviceafdeling vond dat ze hierbij wel een steuntje in de rug konden gebruiken.

Op ons verzoek heeft Kenteq daarom de cursus Monteur als ambassadeur 'omgebouwd' tot Serviceplanner als ambassadeur. Tijdens de organisatie van de cursus heb ik steeds veel contact gehad met Kenteq. Ze gaven veel informatie over bijvoorbeeld de inhoud en de planning van de cursus. Uiteindelijk hebben vier serviceplanners de cursus gevolgd, in drie dagdelen van vijf tot acht uur 's avonds.

De deelnemers waren vooral enthousiast over de rollenspellen, waarin ze concrete situaties naspeelden. Ze zagen van elkaar hoe ze met een klant omgingen. De een is wat afwachtender of afstandelijker, de ander wat proactiever of flexibeler. De deelnemers leerden elkaar zo ook beter kennen, waardoor ze meer begrip voor elkaar kregen in het dagelijkse werk.

De serviceplanners hebben de cursus pas net afgerond. Daarom is nog niet te zeggen hoe het in de praktijk uitwerkt. Maar we denken er serieus over na om onze servicemonteurs in de toekomst ook een dergelijke cursus te laten volgen."

Wendy Roks, administratief medewerkster en medeorganisator van de cursus, Sankomij Installatietechniek, Veldhoven