Verder in technisch vakmanschap
ISO 9001
Laad je op voor de zomer: elke cursist ontvangt een gratis Powerbank bij aanmelding in juni Powerbank

Trainingsinformatie

Werken met klanten vraagt om specialisten. Uw medewerkers weten alles over technische installaties en monteren of onderhouden dit feilloos. Maar bij uw klant is uw medewerker hét visitekaartje van uw bedrijf. U bent zich bewust van het belang en noodzaak van klantgerichtheid, uw monteur als ambassadeur.

In dit kader veel voorkomende items zijn:

  • Optimaliseren klantcommunicatie
  • Nakomen van de afspraken (betrouwbaar zijn)
  • Aandacht voor de synergie en de communicatie tussen binnen- en buitendienstmedewerker
  • Vergroten van het commercieel inzicht
Duur
In overleg
Cursusprijs
In overleg
Examenprijs
n.v.t.
Subsidie
Subsidie mogelijk
Waardepapier
Getuigschrift
Voor het beste resultaat wordt deze cursus alleen als incompany aangeboden. Hierdoor kan de training op maat gemaakt worden, toegespitst op uw processen en materiaal.

Dit werkt motiverend voor uw medewerkers en zij kunnen het geleerde direct toepassen in de praktijk.

In deze training leren uw medewerkers proactief handelen en communiceren met uw klant en het herkennen van, en inspelen op de (werkelijke) klant vraag en meerwerksignalen, zodat uw medewerker:

  • uw (kritische) klant professioneel te woord staat
  • een professionele indruk achterlaat bij uw klanten
  • beter leert omgaan met klachten en ontevreden klanten

Bestemd voor
De training is bestemd voor (service)monteurs, maar ook voor binnendienst-medewerkers.

Vooropleiding
Voor deze training is geen specifieke vooropleiding vereist.

We willen niet dat monteurs snel-snel van de ene klus naar de andere rennen. Maar wel dat ze de tijd nemen voor een klant en daardoor vertrouwen creëren. Klanten waarderen het als een monteur wat verder kijkt dan die ene kraan of takel waar hij voor gekomen is. De jongens waren erg enthousiast over de cursus Monteur als ambassadeur. 

De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Het neerzetten van een professionele indruk
  • De opbouw van een klantgericht gesprek
  • Herkennen van en inspelen op gedrag van klanten en collega’s
  • Vraagstellingtechnieken: De echte vraag van de klant (her)kennen, hierop (durven) inspelen
  • Proactief handelen en communiceren
  • S.M.A.R.T. afspraken maken met klanten
  • Herkennen van meerwerksignalen en dit op (durven) pakken
  • Hoe blijf je lastige situaties klantvriendelijk de baas
  • Hoe handel je een klacht op een professionele manier af

Om de training goed bij de leervraag te laten aansluiten, zenden wij alle deelnemers voorafgaand aan de training een vragenlijst toe. Dit zet hen verder in de gewenste leermodus.

Tijdens de training worden bovenstaande onderwerpen in onderlinge samenhang vanuit een praktische invalshoek benaderd en met het belang van oprechte aandacht - van het begin tot het eind - tijdens het contact met de klant.

De stijl van de training is interactief, waarbij optimaal gebruik gemaakt wordt van de interactie tussen en met de deelnemers.

Na afloop kunnen uw medewerkers de juiste omgangsvormen toepassen en zijn ze zich meer bewust van de invloed die ze zelf kunnen uitoefenen op de klanttevredenheid en het imago van uw bedrijf.

Aan deze training is geen examen verbonden. Na deelname ontvangt u een getuigschrift.

Duur
In overleg
Cursusprijs
In overleg
Examenprijs
n.v.t.
Subsidie
Subsidie mogelijk
Waardepapier
Getuigschrift

Dus waarom nu bij Kenteq?

  • Geen inschrijfgeld
  • Branche-erkende waardepapieren
  • Vakspecialistische docenten
  • Cursuslocaties in heel Nederland
  • Praktijkgerichte (maatwerk) cursussen